Annons:
Etikettstarwars
Läst 1272 ggr
Calcifer
2016-04-12 07:44

I vilken ordning ser ni filmerna?

Först kom originaltrilogin ut och bestod av

  • Episode IV: A New Hope
  • Episode V: The Empire Strikes Back
  • Episode VI: Return of the Jedi

Därefter följde prequeltrilogin

  • Episode I: The Phantom Menace
  • Episode II: Attack of the Clones
  • Episode III: Revenge of the Sith

Och mest nyligt följer en ny trilogi

  • Episode VII: The Force Awakens
  • Episode VIII
  • Episode IX

I vilken ordning ser ni filmerna när ni kollar på dem? Spelar det er någon större roll eller kikar ni lite utefter vad ni har lust med? Dela gärna med er om hur ni tänker och resonerar och om det är någon film ni helst undviker att se helt och hållet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2016-04-15 17:20
#1

Jag ser alltid originaltrilogin först och sen slutar jag där. Jag var grymt besviken på The Force Awakens efter allt upphypande och jag avskyr prequeltrilogin. Såg inte ens klart Revenge of the Sith för jag orkade helt enkelt inte, den var för dålig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

zimm
2016-04-21 20:14
#2

Är precis rakt emot dig. Tycker att prequetrilogin var bäst, brukar oftast se Revenge of the Sith först och sen Attack of the Clones osv.

Medarbetare på

Star Wars

Calcifer
2016-04-21 20:17
#3

#2 Spännande att hitta någon som tycker så, har nog aldrig hänt mig förut. xD

Vad är det specifikt som gör att du anser att prequeltrilogin är bäst? Är det något med originaltrilogin du inte gillar som styr åt det hållet?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

zimm
2016-04-21 20:20
#4

#3 Har ungefär svarat på det i en annan tråd men skriver det här också. Jag gillar att det ser mer datorgjort ut, tycker det ser finare ut då. Tycker också att det är bättre handling i prequeltriologin.

Medarbetare på

Star Wars

Calcifer
2016-04-21 20:22
#5

Ok. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Dankoso
2016-05-26 11:48
#6

Brukar för det mesta bara se originaltrilogin, är själv inget vidare fan utav prequel trilogin och har bara sett igenom de en gång mest bara för att jag vill ha sett de.

 Annars föredrar jag väl att se saker i den ordningen de kom ut.

Annons:
Calcifer
2016-05-27 00:34
#7

#6 Så är jag med, men just med dessa filmer kom ju episode IV-VI först och då ser jag dem först också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
2016-05-27 07:53
#8

Jag ser, som de flesta andra här i tråden, främst ep 4, 5 och 6 men ska jag och min man ta en långkörarmaraton vill han nog kolla på dem i ordningen 4, 5, 1, 2, 3, 6, 7 😂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: