Star Wars

Scener ni gillar/ogillar?

2016-05-11 16:53 #0 av: Calcifer

Har ni någon favoritscen ur filmerna? Har ni en scen ni gillar mindre? Motivera gärna varför eller säg bara scenerna rakt av!

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2016-05-14 21:35 #1 av: [Morfalum]2

Jag tycker att flera av scenerna som inkluderar Natalie Portman i Episod III innehåller väldigt träigt skådespel. Vet inte vad som hände där mellan produktionen och skådespelaren. Tyckte hon gjorde bra jobb i tidigare filmerna. Tycker nästan värsta scenen är den när Obi Wan berättar för Padme att han sett ett hologram där Anakin 'Killing younglings'. 

Favorit nu är förhörsscenen där Kylo Ren förhör Rey. Rey: 'Where am I?', Kylo; 'You're my guest'. Magiskt 

Anmäl
2016-05-14 21:58 #2 av: Calcifer

#1 Jag har inte ens sett episod III om jag ska vara ärlig, men har sett klipp och kan hålla med om att det inte finns mycket till gnista där.

Min favoritscen är nog när Han försöker öppna en dörr i episod VI och lyckas stänga en till dörr istället, haha.

Anmäl
2016-05-15 16:55 #3 av: [Morfalum]2

#2 haha just det. Finns mångas bra scener med Han. Älskar när han ska försöka låta seriös i com-radion på dödsstjärnan och ger upp och skjuter sönder den istället 'Uh negative, negative. we've ad a reactor lerak largely very dangerous' 

Anmäl
2016-05-15 17:54 #4 av: Calcifer

#3 Ja han är en klassiker liksom. Gillar även när han grälar med Chewie och Leia. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.