Annons:
Etikettstarwars
Läst 1053 ggr
Zyperior
2016-12-17 20:47

Rogue One-tråd (Spoilers!)

Skapar en tråd här för oss som sett filmen. Ni som inte sett den vill jag vara varna lite extra att spoilers högst troligt kommer förekomma väldigt mycket här. Fortsätt inte läs tråden om ni vill undvika spoilers.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Zyperior
2016-12-17 20:48
#1

Lägger in en till spoilervarning som första inlägg så att ingen råkar se något i tråden av misstag. Läser ni nedan så skyll er själva om ni inte redan sett filmen.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2016-12-17 21:20
#2

Jag såg filmen ikväll och tyckte mycket mer om denna än Episod 1-3 samt Episod VII. Fick mycket mer Star Wars-känsla än någon av de nyare filmerna. Det va inget kasst försök till något nyskapande i denna som det varit i de andra. Den va mer rå och kall också, mer action och mindre gullig barnfilm. Rymdslagen kändes mer original också. Inte så mycket special runt omkring utan mer skepp vs. skepp av modeller man för det mesta känner igen. Intressant att se Grand Moff Tarkin också, väldigt väl animerad och hade man inte vetat att han va animerad av uppenbara anledningar så tror jag man eventuellt hade missat det. Det mäktigaste två scenerna som jag fick gåshud av va när Vader står med sin ljussabel i slutet och äger skiten ur allt och sen precis sista scenen med Leia (tyvärr inte lika bra animerad som Tarkin men ändå helt ok). Att alla mer eller mindre dör i slutet va visserligen lite småtrist men också förståeligt, för annars skulle de karaktärerna saknas i resten av storyn. Bryggan över till Episod IV kunde dock varit lite tajtare. Känner att de kunde fått med en scen där Leia faktiskt laddar in ritningarna i R2-D2 och att hon ger kommandot att ta sig mot Tatooine, sen kunde sluttexten börjat rulla. Nu blir det ändå ett litet hopp känns det som. Fotnot; Kul att se Fares Fares i en liten roll också. Oväntat.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Hayabusa]
2017-01-10 10:01
#3

#2 Instämmer! Kändes lite som att bli förflyttad till våren 1977 :) Väldigt fina animeringar och effekter.

Äppelsnäckan
2017-01-21 15:58
#4

Tyckte den var jättebra! 

Undrar dock om Lord Vader är Anakin eller inte? Anakin heter ju liksom Darth Vader. Sorry för trög fråga.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Zyperior
2017-01-21 19:01
#5

#4 Darth Vader hette Anakin Skywalker som ung och fick namnet Darth Vader av Sith-lorden Darth Sidious när han gick över till den mörka sidan.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Äppelsnäckan
2017-01-22 18:55
#6

#5 Jo jag vet, men kallas han alltså Lord sen?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Zyperior
2017-01-22 19:25
#7

#6 Här har du lite info;
http://starwars.wikia.com/wiki/Darth

"It was traditional that only the current Sith Master and his or her apprentice were allowed to use the Darth title.[11] Imperial officers typically addressed Vader as "Lord Vader""

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Äppelsnäckan
2017-01-22 20:44
#8

#6 Tack för infon!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: