Annons:
Etikettstarwars
Läst 1026 ggr
blodörn
2/16/17, 3:30 PM

Andra filmer Star Wars-skådespelarna varit med i

Någon som vet några bra filmer som Star Wars-skådespelarna (originaltriliogin) varit med i? Känns som de flesta (förutom Harrison Ford) typ alltid stått i deras karaktärers skuggor. 
Har sett de flesta av Alec Guinness filmer, då han är en av mina favoritskådespelare ❤️ har också sett några få med Peter Cushing. Vet att Mark Hamill spelade Mozart i pjäsen Amadeus, fast den finns tyvärr inte att se någonstans (vilket är synd då film-versionen Amadeus är en av mina favoritfilmer), vet att han också gör rösten till Jokern i några Batman-filmer, men gillar inte DC.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Calcifer
2/16/17, 3:41 PM
#1

Carrie gör en helt underbar cameo i Scream 3, en roll hon själv skrev. Om du gillar Criminal Minds så var Mark med i två avsnitt där. Mark har dessutom gjort röster till mängder med olika serier även om hans roll som Jokern i många olika verk (inklusive spel, etc) är den mest kända. Alltså, han har typ gjort allt från Scooby Doo till Spider Man och Nalle Puh…

Harrison är som nämnt någon som har en mer storfilmskarriär, och där finns såklart de klassiska som Indiana Jones och Blade Runner. Men han har även gjort lite annorlunda roller, en film jag älskar med honom är Dolt Under Ytan, en övernaturlig thriller. Jagad med Tommy Lee Jones är effing fantastisk också om du inte sett den. 

Det roliga är att Harrison som sagt har en storfilmskarriär (med enorma blockbusters etc) men har "bara" 74 acting credits mot Marks 295. 😎

Carrie jobbade även som "script doctor" så letar du lite på triviadelen av hennes IMDB sida kan du kika på filmer där hon utan officiell credit har haft ett finger med i manusen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
2/16/17, 3:47 PM
#2

#1 Oh, visste inte att Mark varit gjort röst i Scooby doo. Det brukar jag glo på på nätterna när jag inte kan sova haha :P
Har alla Scream-filmerna på min ''filmer att se''-lista, men har undvikit dem lite eftersom jag inte gillar skräckfilmer *fegis* men ska definitivt kolla på dem alla nu när jag vet att Carrie är med i en av dem :D
Men ska skriva upp alla du sa. Tack :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2/16/17, 3:51 PM
#3

Scream är inte en skräckfilm på ett sätt som är tänkt att skrämma byxorna av dig. Den är liksom… alltså, varför Screamserien har blivit helt enorm är för att den driver lite med sig själv samtidigt som den ändå har plottwistar och sånt. Det är ju en mördarfilm, så ja blod får man räkna med, men det är absolut ingen splatter. Och det finns en hel del humor i dem, just eftersom de som sagt driver med sig själva men låtsas vara seriösa. För mig är de typ mysfilmer för jag tycker de är så satans bra. 😂

Hon har dock bara en kort cameo, så du kan säkert hitta ett klipp på youtube, om du inte känner för att se fyra filmer bara för att se en scen som är typ 2-3 minuter högst. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sponny
2/16/17, 7:08 PM
#4

Tja några filmer kommer jag på.

Carrie Fisher hade en roll i en av de roligaste filmer jag sett nämligen The Blues Brothers. Där hon spelar Mystery woman, en kvinna som försöker ta död på bröderna hela filmen igenom.

Mark Hamill hade ju en, för en svensk, rätt kul roll. Han spelar Mike Hawkins, en stor roll i den svenska filmen Hamilton med Peter Stormare från -98.

blodörn
2/16/17, 9:40 PM
#5

#4 Den har jag också på min ''filmer att se''-lista. 

Ooh, den måste jag definitivt kolla upp. Peter Stormare är en av mina favoriter :OO Det visste jag inte.

Do as you would be done by - And think for yourself

Upp till toppen
Annons: