Annons:
Etikettprequeltrilogin
Läst 1065 ggr
Calcifer
4/12/16, 7:55 AM

Hur ser ni på hur prequeltrilogin är filmad?

Den första trilogin som kom ut på 70-80 talet använde sig mycket av praktiska effekter då CGI och datorerna såklart inte hade kommit så långt som de har idag. Exploderade något i filmen så gjorde det nästan alltid det på riktigt också, även om det såklart var i mindre skala. Däremot har prequeltrilogin fått väldigt kraftig kritik eftersom de använt sig av väldigt mycket CGI och datoreffekter och filmat största delarna framför en så kallad green screen istället för att använda sig av mer praktiska effekter och filmsets.

Hur ser ni på det? Är det positivt eller negativt enligt er eller gör det ingen direkt skillnad?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
zimm
4/21/16, 8:17 PM
#1

Tycker att det är mycket finare i den nyare triologin(orkar inte skriva prequel)och det tycker jag är bra. Vaet du förresten om dom har gjort emperor Palpatines ansikte i datorn då, rynkorna ser inte så sminkade ut.

Medarbetare på

Star Wars

Calcifer
4/21/16, 8:20 PM
#2

#1 Det är väl det som enligt mig förstör prequelfilmerna. De ska ju komma först, så enligt mig ser det t:ex ut som om R2D2 fått ett nervöst sammanbrott efter episode III och före IV eftersom han kan bra mycket mer tidigare. Samt att de verkar ju ha gått igenom någon slags allmän kris kring ekonomi eller att alla arkitekter tagit prozac innan de satte igång att bygga på rymdskeppen i IV-VI. 

Hade den trilogin kommit ut först hade jag kanske gillat den och inte haft något emot att den är "renare", så att säga, än originalet. Men nu när jag jämför dem så saknar prequeln all charm som originalet och VII har.

Ingen aning angående hans rynkor, däremot så kan jag gissa att då skådespelaren är äldre (om de använt samma, det har jag faktiskt ingen koll på) så kanske de måste peta lite i datorn för att han ska se yngre ut än i VI?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

zimm
4/21/16, 8:26 PM
#3

#2 Tittade på lite bilder nu på Palpatine och det verkar som att dom har gjort en stor miss. Han har djupare rynkor i nya triologin.

Medarbetare på

Star Wars

Upp till toppen
Annons: