Annons:
Etikettanthology-trilogin
Läst 1394 ggr
Calcifer
4/12/16, 8:01 AM

Rogue One: A Star Wars Story

Nu har alltså trailern till en av Anthology filmerna släppts, och den har namnet "Rogue One" och handlar om de rebeller som i Episode IV: A New Hope stjäl ritningarna till The Death Star så att resten av rebellstyrkan ska kunna förstöra den innan alla goda planeter stryker med. Detta tolkar jag enbart från trailern, så jag hoppas det inte räknas som spoilers. 🤐

Vad tycker ni om trailern, verkar den vara nåt?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
zimm
4/21/16, 8:30 PM
#1

Blev inte super hypad när jag såg det här. Vill hellre att dom ska satsa på att göra en uppföljare(eller vad man ska säga) till The force Awakens, känns som att dom har så många bollar i luften.

Medarbetare på

Star Wars

Calcifer
4/21/16, 9:05 PM
#2

#1 Fast i.o.m. att de filmar Episode VIII just nu så verkar det inte direkt vara brist på fokus. ;)

Dessutom är det inte samma cast/crew som pysslar med båda projekten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

zimm
4/22/16, 9:46 AM
#3

#2 Det visste jag inte är inte så insatt i filmskapandet ser dem när dom kommer ut och är nöjd.

Medarbetare på

Star Wars

Calcifer
4/22/16, 12:49 PM
#4

#3 Man måste inte vara insatt för att uppskatta bra filmer. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zyperior
6/28/16, 11:47 AM
#5

Tycker denna verkar mer lovande än The Force Awakens. TFA va bara en ren kopia på episod IV tycker jag. Tror Abrams fegade när han såg hur hårt kritiserad Lucas blev för ep. 1-3.

Detta känns mer som en ny Star Wars film än ep. 1-3 och 7. Istället för olika utseenden (skepp, soldater etc.) för varje film som påminner om hur det såg ut konsekvent i ep. 4-6 så får vi nu en film som är direkt sammanlänkad och har den Star Wars-känslan som krävs. (Detta bara baserat på vad jag såg i trailern)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Calcifer
6/28/16, 2:54 PM
#6

#5 Jag vet inte om jag tycker denna verkar mer originell med tanke på att man redan vet vad som händer sen. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zyperior
6/28/16, 3:16 PM
#7

#6 Orginell har jag aldrig påstått att den är. Men det är mer en Star Wars film än ep.1-3 och 7 hittills.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Calcifer
6/28/16, 9:04 PM
#8

#7 Jag syftade mest kring din kommentar om att TFA var en kopia av IV. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zyperior
6/28/16, 9:42 PM
#9

#8
En robot som har hemlig information till rebellerna. Check
En ung människa som vill bort från en ökenplanet. Check.
Denna unga människa visar sig besitta jedikrafter. Check
Huvudkaraktärerna besöker en bar med funkig musik. Check.
En maskerad skurk med "cool" röstförvrängning. Check.
En hjälte dödas av den maskerade skurkens ljussabel. Check.
Ett stort planetformat vapen med styrka att förstöra planeter. Check.

Därav va TFA en kopia på IV.

Tror du allt detta kommer hända i Rouge One också?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Calcifer
6/28/16, 10:31 PM
#10

#9 Det var inte det jag sa…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zyperior
6/28/16, 11:10 PM
#11

#10 Ok. Ursäkta missförståndet. Du får gärna utveckla om du vill.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Calcifer
6/29/16, 12:07 AM
#12

#11 Finns inte så mycket att utveckla, det jag tänker på är mest att kritiken mot TFA verkar handla om att den inte kommer med så mycket nytt, och mina tankar (naturligtvis spekulationer då jag inte sett filmen) kring Rogue One är väl att jag inte vet hur mycket nytt den kan erbjuda som behövs heller, då vi redan vet vad som följer handlingen i den filmen. Personligen  ser jag den enbart som ett försök till att mjölka ut så mycket pengar som möjligen ur SW världen och inte mycket mer. Men det är mina personliga tankar och känslor kring det hela, naturligtvis är det fritt fram för folk att se fram emot den och att gilla den. Jag var inte heller särskilt förtjust i TFA och önskar egentligen att de lämnat filmerna ifred då jag tycker prequeltrilogin förstörde mer än den gav och jag vill inte att de sex nya filmerna ska råka följa i de fotspåren. Ibland behövs inte mer, det räcker med triumfen som originalfilmerna har.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
7/6/16, 11:55 AM
#13

Om jag inte missminner mig kommer det snart en 3 minuters trailer till Rogue One. Kommer naturligtvis posta den så snart det händer. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: