Annons:
Etikettstarwars
Läst 1390 ggr
Calcifer
2016-05-11 16:15

Nya och gamla fans.

Något jag reagerat på mycket nu när Star Wars blivit aktuellt igen (inte för att det varit impopulärt någonsin, men med nya filmerna har det hamnat i rampljuset på ett annat sätt igen) är att det finns en grupp äldre fans som verkar anse att de är bättre än de som inte upptäckt SW fören nu just för att "vi var med när det började". Vad har ni för tankar kring det? Själv är det något jag verkligen inte tål. Ursäkta mig då att mina föräldrar inte träffades och hade sex fören senare så jag inte blev född fören 1988 - verkligen mitt fel att jag inte kunde se första filmerna på bio alltså…

Har ni träffat människor med liknande åsikt? Gör ni skillnad på de som blev fans redan på 70-talet och de som kanske aldrig sett SW fören nu när The Force Awakens kom ut?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2016-05-16 01:21
#1

Stötte själv precis på någon online där jag gick in till försvar för en ung tjej som inte hade någon aning om vad Star Wars ens var för något fören TFA. Ett äldre fan, en man i 40-års åldern var riktigt elak och påstod att hon bara blev ett fans för att det är så "inne" med SW nu igen. Alltså ursäkta men vad korkat uttryckt. När originalfilmerna kom ut blev de ju enorma nästan omedelbart och var otroligt "inne" och han skröt fritt kring hur han sett alla filmerna på bio bla bla bla. Förstår inte den trista attityden! Varför inte välkomna nya fans som upptäckt filmerna nu istället för att skrämma bort dem?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
2016-05-17 09:35
#2

Jag har sett samma tendenser som du nämner i vissa kommentarer på internet. Jag tycker det är superdumt. Som fan ska man väl uppskatta alla andra som också gillar samma sak, oavsett hur länge de varit insatt eller intresserade? Jag tycker ju att även om någon blir intresserad av Star Wars bara för den hype som varit senaste året innan den senaste filmen kom så är det väl bara roligt att fler får upp ögonen och uppskattar samma sak som jag?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2016-05-17 11:22
#3

#2 Håller med dig helt och hållet. Jag bryr mig inte ens om någon säger att de gillar film x bara för att en skådespelare är snygg men struntar i storyn. Så länge de inte har taskig attityd eller försöker trycka ner någon annan så vad rör det mig?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Dankoso
2016-05-26 12:35
#4

Är inte bara gällande Star Wars det är så. Folk tenderar att se sig själv som bättre för att de varit med längre och därför anser de att de är större fans och har mer rätt än de som nyligen upptäckt sw.

De ser ner på  nyare fans "Noobs" som de kallar det för och bemöter de med elaka och otrevliga kommentarer enbart för att framhäva sig själv.

Det är iaf uttrycket jag har fått. Själv tycker jag att deras beteende är patetiskt.

Calcifer
2016-05-27 00:24
#5

#4 Nej så är det såklart, men nu syftade jag specifikt SW. :)

Men det är alltid onödigt och barnsligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Norman Bates
2017-07-30 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Lugn nu..jag är ett av dom äldre Star Warsfansen..jag såg A New Hope på bio 1977 och då gick jag i 4e klass, varför skulle jag känna mig bättre än dom yngre fansen? Jag ser med glädje att ett av mina barn delar mitt intresse, jag och min son var tillsammans på bio och såg "The Force Awakens" på nyårsafton 2015, vi var båda glada efteråt att vi gjorde det tillsammans, Star Wars är nått man ska föra vidare från generation till generation istället för att klanka ner på en yngre fanskara..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Annons:
Upp till toppen
Annons: