Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1664 ggr
Calcifer
2016-05-11 21:24

Presentera er!

Välkomna att skriva en liten presentation om er själva. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2016-05-11 21:27
#1

Hej, jag heter Calcifer (ja inte på riktigt då, men det är mitt onlinealias här) och det är jag som är Sajtvärd för Star Wars iFokus. Jag är 27 år gammal och just nu långtidssjukskriven. Har aspergers syndrom, PTSD, ångestproblematik och en klinisk depression därav sjukskrivningen.

Till vardags är jag en film/serie/boknörd och slukar det mesta jag kommer över. När det gäller filmer är min favoritgenre skräck och har sett så många att jag börjar få svårt att hitta nya att se. Favoritfilmerna är Star Wars, Sagan om Ringen, Jurassic Park, Harry Potter och Saw. I bokväg älskar jag Sagan om Ringen, Alice in Wonderland, Twilight samt i princip allt av Dean Koontz och Stephen King. Serierna jag följer just nu är Criminal Minds, Bates Motel och Bob's Burgers. Spelar piano gör jag också, för skojs skull och är helt självlärd. Bor ensam tillsammans med min katt Elrond. Tidigare har jag bott i Frankrike och England där jag jobbade som au pair och Japan där jag studerade japanska.

Det var väl det viktigaste. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Morfalum]2
2016-05-14 19:59
#2

Jag heter Morfalum och arbetar som lärare i engelska och religion. Har haft ett brinnande intresse för Star Wars sedan barnsben då det blev lite av en grej jag och pappa ofta gjorde när vi var ensamma  (kvalitetstid med far). Sedan dess har det bara byggt på med ett regelbundet tittande på de kanoniska filmatiseringarna, spel (KOTOR spelen är min favorit) och en hel del annat nördande kring extended universe. The Force Awakens ökade ytterligare hungern för Star Wars och jag ser en oväntat positiv utveckling med starka kvinnliga karaktärer och en ny skildring av ljus och mörker.

 Ett av mina stora intressen är ockultism och religiösa system som ifrågasätter de moralsystem som finns inom världsreligionerna. Jag är Satanist men intresserar mig starkt för andra system som jag anser har beröringspunkter med min egen filosofi. Intressant nog finner jag mycket intressant tankegods och kul perspektiv i Sith Academy som grundades 2011, en sannerligen mörk och rebellisk organisation. Jag har alltid fascinerats av the Sith i Star Wars som de flitiga, ambitiösa, och obevekliga rebellerna. Min favoritkaraktär i Star Wars-universumet är den unge Anakin Skywalker. 

Hoppas på mycket kul diskussioner här inne.

Calcifer
2016-05-14 22:01
#3

#2 Välkommen hit, hoppas du ska trivas. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Riviniana
2016-10-25 23:36
#4

Hej! Jag är 17 år, och studerar ekologiskt lantbruk på naturbruksgymnasium. Mitt ena stora intresse är i princip allt som har med självhushållning eller hantverk att göra, och mitt andra stora intresse är medeltid och fantasy. Jag läser mycket, skriver en del, syr egna medeltidskläder och funderar på att åka på lajv någon gång.

Mitt intresse för Star Wars började i somras - innan dess hade jag  inte ens sett filmerna - men när jag väl sett dem fastnade jag direkt och såg om dem flera gånger under samma vecka. (Har dock bara sett episod 1-6.) Varför jag fastnade så starkt för Star Wars vet jag inte riktigt, men ja, här sitter jag nu. Vilken del jag gillar mest - prequel eller originaltriologin - har jag svårt att bestämma mig för; originaltriologin känns mer "äkta" och har något som prequeltriologin förlorade i och med alla specialeffekter, samtidigt har prequeltriologin ett "allvar" och ett djup som originaltriologin på något vis saknar. I och med att jag inte är uppväxt med den ena utan såg båda i princip samtidigt (om och om igen, dessutom) kan jag inte välja bort någon, ingen av triologierna känns för mig "fullständig" utan den andra. Men jag uppskattar den inre kampen mellan det som anses vara "gott" och det som anses vara "ont" som syns lite i episod 2 och framför allt episod 3, det väcker en del funderingar. Och fundera är något jag gör mycket, när tillfälle ges. :)

"Be strong enough to stand alone, be yourself enough to stand apart, but be wise enough to stand together when the time comes."

Titta gärna in på lajv.ifokus

Calcifer
2016-10-29 21:55
#5

#4 Välkommen! Alltid roligt med folk som gillar SW, oavsett hur länge man gjort det!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sponny
2016-11-19 10:13
#6

Hejsan. Sponny kallas jag och jag är nog en av de äldre här. Vi kan säga så här, jag och en kompis lekte med Star Wars-leksaker långt innan jag såg någon av filmerna. Men 1983 hade jag turen att se Jedi på bio och 1984 var det dags för episode IV på SVT. Och efter det har jag varit såld. 

Men nu är det inte bara detta livet kretsar kring. Jag läser allt jag kan komma över även om det största intresset är skräckförfattaren HP Lovecraft och militärhistoria. Jag sysslar med modellbygge, just nu försöker jag få klar en modell av Porkins X-wing, samtidigt som jag bor ute på landet på en skogsgård med allt vad det innebär av djur och skog som skall tas omhand.

Det var lite om mig…

Annons:
Upp till toppen
Annons: