Annons:
Etikettnya-trilogin
Läst 1254 ggr
blodörn
2016-05-25 13:50

Jag tycker detta var fel...

Tydligen så använde de ett klipp av Alec Guinness i den nya filmen där han sa ''afraid'' och så tog de bort ''af'' och ''d'' så att det skulle låta som om han sa ''Rey''. Jag tycker det är väldigt fel och det känns lite som om de vanhedrade honom då Alec inte gillade Star Wars filmerna alls och han har sagt att efter episod sex så ville han bara lägga Star Wars bakom sig och aldrig tänka på det igen.  Han gillade inte när folk ens nämnde Star Wars för honom.
Det var till och med Alec som fick George Lucas att döda Obi-Wan i episod fyra.
Vad tycker ni?

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
[Morfalum]2
2016-05-26 21:43
#1

#0 Business är business tycker jag. Ställer man upp på en film får man väl räkna med att de som äger rättigheterna tar sig vissa friheter. Det är ju inte som att de har animerat Alec Guiness nakna kropp och satt dit hans huvud eller på något sätt gjort något som vanhedrar hans minne.  Jag tycker att det hela är ganska milt men jag kan förstå din tanke.

Kanske hade Alec tyckt det var en aning störande eller så hade han bara skrattat. Vad vet vi? Tycker inte att produktionen har gjort något moraliskt fel.

Calcifer
2016-05-27 00:28
#2

Guiness största problem var med dialogen, han tyckte den var otroligt löjlig och omöjlig att lära sig. Men däremot tror jag inte han nu, efter så många år, skulle bry sig nämnvärt. Läste en intervju med honom där han i början vägrade låta fans ta kort på honom eller skriva autografer tills han insåg vilken påverkan haft på flera generationer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
2016-05-27 18:38
#3

#2 Han fick en gång en unge att lova honom att aldrig mer se Star Wars igen. Vet inte varför men tyckte det var kul hahah :P

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2016-05-28 03:54
#4

För att återgå till ursprungsfrågan så tror jag faktiskt inte han skulle brytt sig nämnvärt. Förvisso ogillade han Star Wars och tyckte inte om att bli ihopkopplad med filmerna men samtidigt gjorde han ju ett val när han tog rollen - han blev knappast hotad till att ta den och det går inte förneka att han gjorde rollen till en legend.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
2016-05-28 14:55
#5

#4 Sant. 
Men det var bara en tanke jag hade. Undrade vad han hade tänkt om han fortfarande levde.
Han är en av mina favoritskådespelare och är väldigt överbeskyddande över alla jag har som favoritskådespelare, så.
Men håller med dig.

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2016-05-28 15:44
#6

#5 Jag förstår hur du tänker absolut, dock så tror jag inte han hade haft något emot det. Det intryck jag fått genom diverse intervjuer och liknande är att till en början var han extremt anti SW och ville inte ens prata om filmerna eller signera bilder från dem men på senare tid var han mer okej med det och ställde upp på bilder och liknande med fans och sådär.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: