Annons:
Etikettprequeltrilogin
Läst 1297 ggr
blodörn
5/27/16, 6:26 PM

Någon mer som gillar prequeltriliogin?

Själv gillar jag den extremt mycket. 
Tycker den får så mycket hat så vi kanske kan skriva några bra saker om den i den här tråden?

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Calcifer
5/27/16, 8:44 PM
#1

Jag hatar den absolut inte, däremot tycker jag de gjorde ett extremt stort misstag när de förlitade sig så mycket på green screens och specialeffekter. Det gjorde för min del det väldigt svårt att ta den på allvar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
5/27/16, 9:01 PM
#2

#1 Sant. Och skådespelet var inte det bästa direkt. Men annars är dem bra, tycker jag.

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
5/27/16, 9:03 PM
#3

#2 Personligen hade jag varit helt nöjd om de skippat episod I-III överhuvudtaget då jag inte tycker de tillförde något positivt ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lunaticIam
5/27/16, 9:46 PM
#4

Jag rekommenderar alltid nya tittare till Star Wars att även se Prequel-trilogin. Det är en rätt mysig serie filmer och kan man bortse från alla effekter så blir den faktiskt sevärd. 
Sedan tycker ju jag väldigt mycket om Jar Jar Binks, så det är ju bara en bonus att han är med ;) 

Det bästa med prequel-trilogin är dock Obi-Wan Kenobi. Han är min absoluta favoritkaraktär i universumet och Ewan Mcgregor gör en riktigt bra gestaltning av den unga Obi-Wan.

zimm
5/27/16, 11:55 PM
#5

Älskar prequel, enligt mig finns det knappt något dåligt.

Medarbetare på

Star Wars

Calcifer
5/28/16, 1:55 AM
#6

Jag har inte ens sett klart episod III, jag somnade nästan för jag tyckte den var så långtråkig. Jag tycker informationen man får i episod IV-VI räcker gott och väl och prequeltrilogin kändes inte som om den gjordes av någon djupare anledning än för att tjäna pengar, tyvärr. Men det är ju bara min åsikt. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
blodörn
5/28/16, 2:59 PM
#7

#4 Obi-Wan är min favoritkaraktär också :') 
Gillar också Jar Jar Binks, tyckte han var rolig. Fast han är typ en av anledningarna till att vissa hatar triliogin.

Do as you would be done by - And think for yourself

lunaticIam
5/28/16, 5:18 PM
#8

#7 Jag kan väl till viss del förstå varför han inte är särskilt omtyckt. Jag känner också många som du säger hatar trilogin på grund av honom.
Men för mig är han en älskvärd och rolig karaktär. Trilogin skulle inte vara densamma utan honom = D

Calcifer
5/28/16, 5:21 PM
#9

Jag hatar inte Jar Jar, men jag tycker de gjorde honom lite för löjlig för att jag ska kunna ta honom seriös. Hade de tonat ner honom lite hade han varit en skön comic relief karaktär, men som det är nu känner jag mest suck varje gång han dyker upp i rutan. Han kan ju ändå göra jäkligt bra saker, och är egentligen ganska smart, men nä, de spexade till honom för mycket och gjorde honom till ett stort skämt mest i min åsikt. Det är lite så jag känner för tillfället kring Kylo Ren i TFA också. Han har säkert ett enormt djup men i vissa scener skäms man nästan över att han ska föreställa den onda i nya trilogin.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
5/28/16, 5:26 PM
#10

#9 Hahah, håller med. Alla verkar älska Kylo Ren som den onda men jag är mest ''Meh…''

Do as you would be done by - And think for yourself

Kadoor
5/29/16, 8:36 PM
#11

#10 Känner lite samma. Tycker inte alls om Kylo Ren, gillar självklart själva filmen men inte just honom. Han passar verkligen inte som ond. Jämför vi med Anakin, så passade Anakin verkligen som ond(haha) medan Kylo Ren känns lite "Naaaah". :p

Själva trilogin är min favorit av alla filmerna, helt ärligt. Mest för att jag tycker om Anakin väldigt mycket och tycker att han är en intressant karaktär. Visst, Vader är också bra men gillar att se hur han blev honom osv. Sedan kan jag hålla med om att vissa effekter känns lite överdrivna. Jar Jar är väl lite gullig då & då, men andra ggr vill jag strypa honom. 😂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Calcifer
5/29/16, 8:48 PM
#12

#11 För min del handlar det nog mycket om att jag är uppväxt med gamla versionerna av originaltrilogin. Alltså, på VHS, kassa effekter, kass bild, osv. Ingen restoration, inget "Han shot first, oh no he didn't" bs, inga extra inklippta grejer här och där. Utan verkligen. Raw. Typ. Och när det är versionen jag sett sen jag var… öh, säkert för liten för att ens borde ha fått se dem så 1-2 och sen minst 50 gånger till över åren innan nya special editions kom ut och nu blu-ray versionen och… alltså kontrasten är ENORM. Mot vad jag växt upp med och verkligen fäst mig vid. Så kommer det här där R2D2 typ är stuntman och flyger omkring som satan och allt är high tech och det känns som om ett nuclear war måste ha pågått efteråt för att all teknik ska ha gått tillbaka typ några hungra år i tiden.

Det stämmer liksom inte för mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Morfalum]2
6/10/16, 9:33 PM
#13

Jag gillar prequel trologin, den fokuserar mycket på maktkamp och existentiella frågor (vad är rätt, hur bör jag vara?). Sen tycker jag att palpatine är en enormt fascinerande karaktär.

Jag förstår inte hatet mot Jar Jar, jag tycker han är lite rolig och passar in i den lättsamma atmosfären som råder kring Qui Gon och Obi Wan.

Jag växte upp med orginaltrilogin som en slags mysfaktor, men jag var tillräckligt gammal när star wars prequel kom för att på riktigt fastna i Star Wars. Jag har alltid vart djupt fascinerad av hur Anakin faller till den mörka sidan, jag kan kolla på klipp än idag och tycka att det är döhäftigt när han knäböjer inför Sidious och svär sin lojalitet till honom.

Vad gäller effekterna, hallå, det var ett tag sen de gjordes nu. Det är klart det blir lite larvigt med Tv-spelsgubbar i en film, men jag försöker tänka bort detta. Det är samma när jag kollar på första sagan om ringen filmen som kom. Effekterna är ju bedrövliga ibland, särskilt när brödraskapet blir jagade av balrogen i Khazad-Dum, oj oj oj, där talar vi fula effekter.

Annons:
Calcifer
6/11/16, 2:07 AM
#14

#13 Jag tycker inte prequeltrilogin har fula effekter, men för många. För mycket datoranimerat och för lite praktiska effekter och det är en för stor kontrast mot originaltrilogin i mina ögon. Den är ju bra trots att effekterna knappast är bra längre med tanke på när den gjordes. Nä, för mycket green screens och sånt i prequeln, tycker man ser att det inte är samma känsla för skådespelarna också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: