Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1206 ggr
Calcifer
2016-06-14 14:39

Off topic, sorg, ilska, etc.

Går lite OT för ett ögonblick.

Det första är den totala ilskan jag känner över terrorattacken i Orlando mot en gaybar där 50 personer dog och 53 skadades. Fruktansvärt, vafan håller världen på med? Blir jätteledsen och skickar alla mina tankar till de som är drabbade, oavsett om det är direkt eller indirekt. Fattar inte att det är så här världen ser ut.

Det andra är youtubaren Christina Grimmie, som i fredags sköts till döds efter en konsert. 22 år gammal och nu finns hon inte längre. Varför gör folk så här? Det är så vidrigt att jag inte kan tänka ordentligt. Jag har följt Christina Grimmie på youtube sen 2009 och sett hur långt hon kommit och hennes pianospelande har inspirerat mig mängder av gånger.

Jag blir så ledsen. Är detta den värld vi försöker försvara och bevara?

Er Sajtvärd tar en kort paus då det är för mycket att smälta just nu och jag måste få sörja lite, dels pga attacken i Orlando och dels pga dödsfallet av någon jag var ett enormt fan av och där jag t.o.m. planerat att spara ihop pengar för att kunna åka till USA och se henne live.

Jävla värld!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
blodörn
2016-06-14 19:57
#1

Håller med. Visste inte riktigt vem Christina Grimmie var men jag har sett så många prata bra om henne, så jag är säker på att hon var en jättebra person. Tycker det är extremt synd att någon som bara är 22 dödades bara sådär.
Samma med Orlando-attacken. Det är så himla hemskt. Försöker att inte vara arg och försöker att inte hålla på och tänka på det hela tiden, men det är svårt. Det är så idiotiskt att folk inte ska få behöva få vara sig själva och att vissa sitter och stör sig på vilka andra älskar.

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2016-06-20 11:44
#2

#1 Nej jag förstår inte alls vad folk gör. Jag blir rädd för vad människor är kapabla till. Själv är jag pansexuell och känner verkligen med offren i Orlando och deras vänner, familj, etc. Jag har själv varit på gaybarer i England och Tokyo och…  jag vet inte, känns som om det lika gärna hade kunnat vara jag. Eller mina vänner som inte är hetero. 

Sen det med Christina Grimmie är helt galet också. VARFÖR?! Vad fanns det ens för motiv där? Jag blir rädd för världen ibland.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
2016-06-22 01:25
#3

#2 Är bisexuell så känner samma sak. Blir äcklad och rädd av sådana personer. Blir också extremt arg eftersom jag har sett jättemånga säga ''tycker faktiskt synd om han som sköt för han var faktiskt gay och han gjorde det bara för att bevisa något för sin homofobiska familj bla bla bla''. För det första tror jag inte på det och för det andra så gör det inte ett massmord okej. Känns nästan som om folk romantiserar detta och nästan försvarar honom.

Förstår inte heller motiven. Hon var sååå ung och vad jag har sett av henne så verkar hon vara en väldigt bra person.

Do as you would be done by - And think for yourself

Upp till toppen
Annons: