Annons:
Etikettnya-trilogin
Läst 771 ggr
Calcifer
2017-12-18 21:49

The Last Jedi [SPOILERS SPOILERS SPOILERS!!!!]

I DENNA TRÅD ÄR DET FULLT TILLÅTET ATT DISKUTERA THE LAST JEDI MED SPOILERS, SÅ ALLA SOM LÄSER NI ÄR NU VARNADE, LÄS INTE OM NI INTE VILL BLI SPOILADE!!!!!!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2017-12-18 21:53
#1

Jag kom nyss hem efter att ha sett den med mamma och hela jag typ ryser. Jag avskydde prequeltrilogin och The Force Awakens gav mig noll emotionellt, den kändes inte ens som en Star Wars film. Så kommer The Last Jedi och verkligen styr upp ALLT, och jag tackar gudarna för det! Helt klart bästa SW filmen sedan originalen.

Personligen gillade jag verkligen alla aspekter av den. Jag gillade att man äntligen kan lägga alla jobbiga teorier om att Rey "måste" vara en Solo eller Skywalker på hyllan, och verkligen förstå att man måste inte komma ifrån någonstans eller "vara någon" för att ha kraften inom sig. 

Gillar även den konflikt och omognad men ändå styrka som finns inom Kylo Ren. I TFA tyckte jag han var en jobbig snorunge, men i denna känner man mer av vem han är, vad han har inom sig, och hur han tänker. Som mamma och jag båda sa i bilen på väg hem: storhetsvansinne. Inte nödvändigtvis ond. Bara storhetsvansinne och som sagt en stor omognad. Men man förstår även varför nu, mer än tidigare, vilket jag gillar. Jag gillar att man verkligen vet att det är inte svart eller vitt, allt innehåller båda delarna. Kylo har ljus inom sig och Rey har mörker inom sig. Precis som Luke också hade båda delarna.

Jag och mamma typ slängde tag i varandras händer efter att Kylo dödat Snoke, och vi släppte inte fören filmen var över. xD

Så ikväll var en jäkla bra kväll och jag är så otroligt nöjd med filmen!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: